עץ אלון מתאפיין בסיבים עמוקים המקנים לו מרקם גס והוא מחשובי העצים בעולם. הוא נקרא ואף הוכתר לא פעם כ"מלך העצים" כי הוא עץ איכותי, עמיד, חזק והמקור החשוב ביותר של עצה כבדה, קשה וצפופה ועמידה בלחץ. העצה משמשת לאמנות הגילוף של פסלים ועיטורים, לייצור בתעשיית הריהוט, בנייה, תעשייה ולייצור פחמים. בשנים האחרונות נוסף לו ייעוד חשוב כאחד מסוגי העץ להסקה המומלצים לבית. מבין מגוון אפשרויות של סוגי עץ להסקה עצי אלון להסקה נחשבים הלכה למעשה, לטובים ואיכותיים.

שואלים אותנו מדוע אנחנו ממליצים על עץ אלון להסקה? אז ריכזנו לכם כמה תשובות ועובדות מעניינות לגביי עץ אלון המשמש להסקה.

הסוד הוא בסיבים

עץ אלון מתאפיין בסיבים עמוקים המקנים לו מרקם גס והוא מחשובי העצים בעולם. הוא נקרא ואף הוכתר לא פעם כ"מלך העצים" כי הוא עץ איכותי, עמיד, חזק והמקור החשוב ביותר של עצה כבדה, קשה וצפופה ועמידה בלחץ. העצה משמשת לאמנות הגילוף של פסלים ועיטורים, לייצור בתעשיית הריהוט, בנייה, תעשייה ולייצור פחמים. בשנים האחרונות נוסף לו ייעוד חשוב כאחד מסוגי העץ להסקה המומלצים לבית. מבין מגוון אפשרויות של סוגי עץ להסקה עצי אלון להסקה נחשבים הלכה למעשה, לטובים ואיכותיים.

בין סוגי האלון יש שני סוגים עיקריים

הידעתם? שבעולם קיימים 450 מינים ורק בארץ יש 5 סוגים, בחרנו עבורכם את השניים המרכזיים כדיי לא לעייף אתכם עם הסברים על כולם. נתרכז בשני עצי אלון כשהראשון מבניהם הוא אלון מצוי. למעשה זהו העץ השכיח ביותר בצמחיית הבר הישראלית והמרכיב החשוב של החורש הים-תיכוני בהרי הגליל, הגולן, הכרמל, השומרון ויהודה. משהו מפתיע לגביו וחשוב מאוד לציון, שהוא עץ המתחדש אחרי כריתה או שריפה. לא פחות חשובה היא העובדה, שהאלון אינו מוגדר כעץ מוגן שאסור לכרות.

עצי אלון להסקה או עץ אלון להסקה

הסוג השני הוא אלון לבן, המאופיין, גם הוא, בסיבים צפופים וגדל באזור צפון מזרח ארה"ב וצפון מזרח אירופה ואנחנו בחברת גולדשטיין אהרון בע"מ מייבאים אותו לצפון הארץ. עץ אלון להסקה נכרת לצורכי תעשייה והסקה, גדל באופן מבוקר ביערות מתחדשים, תוך פיקוח קפדני של ארגונים בינלאומיים. לאחר ההגעה לארץ, נקשר האלון בחבילות ונשלח ליבוש בחברת גולדשטיין אהרון בתנורים מיוחדים בחום של 103 מעלות ללא כימיקלים למשך זמן של עד כ-3 ימים וחוסך ייבוש וחיטוי ארוכים. פעולת הייבוש מעצבת את העץ בצורתו הסופית והופכת אותו נוח במיוחד להסקה.

כמה עובדות מפתיעות על עצי אלון בטבע

אלו עצים הנחשבים לבין הגבוהים ביותר ויכולים להגיע לגובה של כ- 25 מטר, ממש כמו בניין בן 9 קומות. אלו עצים עמידים החיים בטבע בין 200 ל- 300 שנים. עצי אלון נחשבים ירוקי עד, והם נשירים או נשירים מותנים.

עץ אלון מצוי פורח בחודשים מרס-אפריל, יחד עם לבלוב העלים. הפרחים שלו הופכים לבלוטים לאחר שנה ומגיעים לצורת כדור בקוטר 2-3 ס"מ בצבע אפור עם קשקשים, שחציו בולט החוצה מהספלול. מה שמפתיע לגלות הוא העובדה שעץ כל כך עצום וגבוהה בממדיו מתחיל את חייו מפרי קטן, מבלוט שנובט בקלות במצע של קרקע לחה ומתפתח לאט ובטוח בזכות שליחת שורש אנכי ארוך לתוך הקרקע. ממש כמו טורן של סירה השומר על יציבות וחוסן לתנאי גידול קשים, זו אחת מהסיבות לכך שבלוט האלון יתאים לנבוט באזורים קרים ואזורים חמים, עמיד בפני קרה, או שרב, עמיד לרוחות ועמיד בפני לחות.

תכונות עץ אלון להסקה

עץ אלון מגיע מבוקע ומוכן להסקה, מאופיין בצפיפות גבוהה מאוד. זמן בעירתו ארוך מאוד והוא אינו משאיר אפר. היתרון הגדול בעץ אלון ממזרח אירופה הוא הערך הקלורי שלו הנע בין 800-900 קילו קלוריות ולכן זמן הבעירה שלו כפול לעומת עץ מקומי כדוגמת עץ אקליפטוס 350 -400 קילו קלוריות שאמנם נדלק מהר אך זמן בעירתו קצר. אומרים שלעץ אלון אין מתחרים והוא נחשב למשובח מבין סוגי עץ להסקה.

לנוחיותכם ריכזנו עבורכם את היתרונות להסקה בעץ אלון:

  • סוג עץ קשה צפוף ומסיבי.
  • אנרגיית בעירה גבוהה שגורמות לזמן בעירה ממושך.
  • בעל ארומה נעימה המתפשטת בחלל הבית.
  • עוצמת אנרגיית הבעירה ובמילים אחרות עץ מתכלה לגמרי, אינו משאיר פסולת.
  • שימוש בעץ אלון להסקה מאפשר תחזוקה קלה של הקמין.
  • החורף הקרוב גם אתם תוכלו לחמם את הבית עם עץ אלון בניחוח נפלא ובקלות.
  • מוזמנים להגיע למחסנים שלנו להתרשם ולקנות עץ אלון אירופאי להסקה.

 

אז בחרתם עץ עלון להסקה. בחירה טובה. עכשיו תזמינו גם מספק שיודע לתת שירות איכותי

קליק לעץ אלון איכותי להסקה