לאורך השנים מחירי הדלק והחשמל עלו והמגמה של חימום בעץ להסקה התחזקה גם בארץ. למעשה כבר לפני כמיליון שנה התגלו ממצעים על הבערת בולי עץ במערות אדם הקדמון. בארץ מתמחרים עץ להסקה לפי "קוב ישראלי" מידה שמייצגת את כמות העצים הנכנסת בקופסה של מטר מעוקב, ללא מרווחים. גודל וצורת חיתוך העצים משפיע על הצפיפות העצים במיכל העשוי פלסטיק. קוב של עץ קשה וצפוף כמו עץ אלון או אירווד יתן הרבה יותר משקל מעץ קל ולא צפוף כמו עץ ברוש. שימוש בסוג עץ צפוף ודחוס יוצר זמן בעירה ממושך ומונע לכלוך ותחזוקה.

3 הקבוצות העיקריות של עץ להסקה

את השימוש בעץ להסקה ניתן לחלק ל- 3 קבוצות עיקריות, לפי כמות האנרגיה, ה- BTU, שמשתחררת בזמן תהליך החמצון, לשריפת קוב עץ. מפתיע לגלות שלכל סוג עץ קיימים מאפיינים שונים ביחידות מידה לחום שהם ה- BTU. החלוקה לסוגי עצים נוצרה לפי שריפת קוב העץ מכל קטגוריה.

למעשה עצים להסקה מחולקים ל- 3 קטגוריות עיקריות לפי כמות האנרגיה שלהם:

  1. קטיגורית עצי הסקה A - שייכת לטווח ממוצע של 9000 BTU הטווח הגבוה. מאפיין עצי הסקה כמו: אלון, איירון ובוק.
  2. קטיגורית עצי הסקה - Bשייכת לטווח ממוצע של 7000 BTU הטווח בינוני. מאפיין עצי הסקה כמו: לבנה ואדר
  3. קטיגורית עצי הסקה C - שייכת לטווח ממוצע של 6000 BTU הטווח הנמוך. מאפיין עצי הסקה כמו: עצי אורן, ארז ואשוח.

תחתוך לי "קוב ישראלי" של עץ להסקה, בבקשה

חשוב לדעת! שחיתוך העץ משפיע על כמות הרווחים בקוב הישראלי. חיתוך קלאסי של בולי עץ עגולים, או מבוקעים כמו בסרטים, קשה למצוא בארץ. כי הם דיי ארוכים וגודלם נע בין 30 ס"מ ל- 45 ס"מ. בארץ יש שתי צורות חיתוך שכיחות של עץ להסקה. האחת היא חיתוך של ענפים עבים שאורכם שונה וצורת החיתוך השנייה חיתוך למשולשים של גזעים שנוסרו לרוחב ולאורך וגודלם נע בטווח של 20 ס"מ לערך. חיתוך כזה יוצר פחות מרווחים בקוב עץ כלומר יותר עץ ללקוח ונוחות להסקה בקמין. כלקוח חשוב שתקבל עץ חתוך ולא נסורת או זרדים שיצרו עשן ופיח.

עצים להסקה בצפון באריזות 2 קוב

איך והיכן מומלץ לאפסן את העץ להסקה שרכשתם?

נקודה חשובה נוספת היא אופן האחזקה של עץ להסקה.

הימנעו מאחסון של עץ להסקה על אדמה.

אפשר לאחסן בערמה, בארגזי פלסטיק או במיכל פח ולאטום אותם מפני תולעי עץ. חשוב לדעת מה ישפיע על שמירת איכות העץ שהאויב מספר אחת שלו היא הלחות. לכן, מקום האחסון חייב להיות מאוורר. עץ שיספוג גשם או שלג יעלה עובש שיפגע בתהליך החמצון ובבעירה. זה מה שמוביל אתכם לדאוג שמקום האחסון לא יהיה חשוף לפגעי מזג האוויר בחורף ולדאוג לאחסן את העץ במקום יבש ושתהיה בו זרימת אוויר ורוח מכל צדדיו. עדיף לאחסן עץ להסקה במבואה לבית, או במרפסת ולחסוך מכם עוגמת נפש וגיחות למחסן לח בחצר בימי החורף.

האויב השני של בולי העץ הוא תולעי עץ. לצערנו רק לאחר ששומעים את כרסום תולעי העץ ומגלים נזק ברהיטי הבית הם מבינים שגם לזה צריך לשים לב. אז כן, תעדיפו לרכוש עץ להסקה שעבר יבוש וחיטוי בחום. אצלנו העץ עובר תהליך של חיטוי ויבוש ללא כימיקלים, למשך 3 ימים בחום של 103 מעלות, כך תחסכו מפח נפש.

 

צריכים עצים להסקה לחורף? מעוניינים בעץ להסקה ממקור מעולה ואמין?

קליק על הלינק ואנו חוזרים אליכם להצעת מחיר - חינם!