הישראלים רוצים קמין ביתי שמשדר יוקרה ועיצוב אירופאי. לעיתים הם מותקנים רק כפריטי ריהוט ועיצוב דקורטיביים ולא בהכרח למטרות הסקה. מה שבטוח זה... שהטרנד תופס תאוצה. כי חוץ מהיוקרה הישראלים מבינים שהסקה עם עצים לקמין מייצרת חימום בטמפרטורה גבוהה במיוחד ובזול. פתאום באמצע החורף, אפשר להוריד את הסוודר ולהסתובב בבית בחולצה קצרה. החימום בבית אינו גורם להתייבשות ולמעשה הסקה עם עצים היא מקור חימום זול ואיכותי לעומת, החלופות.

העשור הראשון למאה ה-21 סחף אל חיינו את הטרנד לחימום הבית בקמין עצים.

ישראלים רוצים קמין!

הישראלים רוצים קמין ביתי שמשדר יוקרה ועיצוב אירופאי. לעיתים הם מותקנים רק כפריטי ריהוט ועיצוב דקורטיביים ולא בהכרח למטרות הסקה. מה שבטוח זה... שהטרנד תופס תאוצה. כי חוץ מהיוקרה הישראלים מבינים שהסקה עם עצים לקמין מייצרת חימום בטמפרטורה גבוהה במיוחד ובזול. פתאום באמצע החורף, אפשר להוריד את הסוודר ולהסתובב בבית בחולצה קצרה. החימום בבית אינו גורם להתייבשות ולמעשה הסקה עם עצים היא מקור חימום זול ואיכותי לעומת, החלופות. 

חימום בתים בעצים לקמין הפך לשכיח ומבין סוגי הקמין הבית אפשר למצוא קמין לחימום בגז, נפט, סולר ועץ, שחלקם בנויים עם דלת פתוחה או סגורה. קמין עץ סגור יעיל יותר מבחינת בעירת העץ הגבוהה. אין איבוד של חום וכמובן קיימת שליטה על פליטת העשן לעומת קמין עץ פתוח. פרמטר נוסף שגורם לישראלים לבחור בקמין סגור הוא למנוע הפצת ריחות ועשן שעובר ישירות אל ערובה לעומת קמין פתוח שבו יושבי הבית חשופים לריח ולעשן. 

 

המלצה שלנו: העדיפו תמיד עצים טבעיים לקמין מאשר עץ מעובד.

כי עצים שעברו תהליכים כימים יגרמו לפליטת אוויר מזהם בזמן שריפה. תופתעו לגלות שעצים כמו, סיבית, או עצים שעברו תהליך כימי נגד תולעים ועצים צבועים מכילים חומרים רעילים. אותו סיכון תקף, גם לגבי שריפה של נייר צבעוני מודפס וכמובן שריפת חומרי פלסטיק שפולטים גז רעיל.

מומלץ לבדוק לפני הקנייה שהעצים עברו תהליך ייבוש שהכין אותם לשימוש. מאחר ובטבע גזעי העצים הם גוף אורגני חיי המורכב מצינורות ונוזלים שמסייעים להתפתחות הגזע וענפים. תהליך ההכנה וייבוש העצים יגרום לבעירה מהירה, ימנע בזבוז אנרגיה וכתוצאה: נרוויח אש נקיה וללא נוזלים.

עצים יבשים להסקה

איך בודקים שהעצים יבשים, ללא אמצעים כמו מד לחות מקצועי?

 כאן אין טוב ממראה עיניים וגם לסמוך על ספק העץ להסקה שלכם וכמובן בדיקה של מספר דברים:

 

  • התבוננו בקצוות בול העץ כדי לבדוק שהעץ להסקה כהה, והמבנה שלו סדוק.
  • שיטה נוספת היא להקיש בשני בולי עץ אחד בשני ולשמוע קול נקישה חלולה ולא קול עמום.

 

אתם עלולים לטעות ולחשוב שאין הבדל בין סוגי עצים לקמין כי בסופו של דבר כל עץ נשרף. אך כדי ליהנות מיתרונות החימום בקמין, כדאי לדעת איך לתפעל אותו נכון ולהפיק ממנו את המקסימום ויותר מזה. למעשה לחומרי הבעירה יש תפקיד חשוב באיכות החום שנקבל וזה כי חשוב שהאש תהייה נקייה בלי פיח שומני, שידבק לזכוכית הקמין וכתוצאה מכך, ידרוש מכם תחזוקה בזמן הבעירה ואחריה בניקוי הקמין. בסופו של עיינין עץ רטוב, מוציא חלק מהחום כאדים, אשר עולים דרך הארובה ואינם יוצרים חימום אפקטיבי.

אם אתם רוצים לקנות בראש שקט עצים לקמין ובמילים אחרות "שגר ושכח". תבחרו עצים לקמין שזמן בעירתם ממושך. תופתעו לגלות שיש הבדלים משמעותיים בגלל צפיפות ומשקל של סוגי העצים. למעשה קיימים עצים צפופים וכבדים שזמן בעירתם ארוך ולעומתם עצים רכים וקלים, שזמן הבעירה שלהם קצר באופן משמעותי. לכן, ההמלצה שלנו לבחור בעצים הנחשבים משובחים ומתאימים להסקה ממושכת בבית כמו: אלון אירופאי ואיירון ווד, שערכם הקלורי גבוהה. עצים אלו צפופים וכבדים והוכח שזמן הבעירה והאיכל שלהם ממושך.

 

וכמובן, בחרו ספק עצים להסקה מוביל מהצפון כמו למשל... גולדשטיין אהרון בע"מ.

קליק על הלינק ונחזור עליכם